torsdag 13 augusti 2009

Mammas stora pojke!

William har haft nappen på nätterna nu ett längre tag. I vintras gjorde vi en överenskommelse att han skulle sluta ha den på dagarna men fick ha den på natten.
Både jag och Johan har försökt att få av han den på natten också nu men han har inte varit så sugen på det.
Men sen idag förde han det på tal själv att han skulle kunna lämna bort den.
Jag hade ärenden till Avesta och kom ihåg att ägarinnan till leksaksaffärn där nämt förut att man kunde lägga napparna där i en burk och sen får han en liten belöning förstås.
Så jag föreslog det och efter lite betänketid från Williams sida så fick jag svaret.
"ja vi kan väl göja det då mamma"
Så då vart det bråttom innan han hann ändra sig :)
In med barnen i bilen och iväg till Avesta med napparna som William höll i.
Inne på leksaksaffärn gick han in till disken på en gång och la napparna där :)
och sen fick han lägga ner napparna i burken. Gissa om han var stolt.
Sen fick han gå och välja någonting och han valde en monstertruck.
DUKTIG POJKE!
Hoppas det kommer att gå bra inatt, men jag kan tänka mig att det är värre för mig och Johan än för William. Man oroar sig nog i onödan.

Efter besöket på leksaksaffärn lyxade vi till det med varsin mjukglass.

3 kommentarer:

Rosie sa...

vilken duktig pojke o mamma :) .
Komihåg nu att om ni ger efter nu så blir det 10 reser värre nästa gång.. så tänker jag när tårarna kommer o orken tryter. Kram

Uttan sa...

Men oj,,,,nu blir Mormor rörd lilla Willman så duktig han är.
Det där klarade ni bra tillsammans :)
Hoppas nu att natten blir bra!
Puss & Kram!

Katta & Doriz sa...

Det där med att sluta med napp kjan inte vara så lätt. Duktig kille!
På min tid (som levde redan på stenåldern) så kunde man inte lämna napparna någonstans. Min mamma lurade mig att råttorna ätit upp min sista napp.... Inte så pedagogiskt, men det funkade