onsdag 21 oktober 2009

Tummen i ett paket...

Johan skulle byta ett hjullager på en bil igår och det satt fast så han blev tvungen att ta den stora släggan och slå bort det.
Han tog i och slog så hårt han kunde och tyvärr så var tummen ivägen :( AJ aj aj!!!
Han kämpar vidare med bilen och jag tycker verkligen att han borde åka in med tummen till lasarettet(för jag var helt övertygad om att han slagit sönder nåt inuti), men det hade han minnsan inte tid med.
Igår kväll efter föräldrarmötet på dagis hade stackarn så ont att han inte visste var han skulle ta vägen så vi ringde hit Agnetha så hon kunde ta hand om barnen och åkte in till akuten i Avesta.
Där gjorde dem hål på nageln för att lätta på trycket och lindade in den och läkaren sa att han skulle få komma på röntgen nästa dag.
Så imorse packade vi in oss hela familjen och åkte till Avesta på röntgen och spenderade sen förmiddagen på akuten i väntan på provsvaren.
När dem kom fick vi reda på att benet i tummen var av så det blev gips. Inte undra på att stackarn hade ont.
Så nu är det tummen upp för Johan :) (Tummen står ju upp i gipset)
Man måste ju skoja lite :)
Ikväll har jag varit i Fagersta på meandiparty, trevligt!
Nu är ordrarna klara och jag har bloggat så nu är det bara att gå och lägga sig :)
Natti natt!


4 kommentarer:

Annika sa...

Ajaj..det lät lite ont ont illa det där!
Hur går det med din diet? fortfarande soppor å grejs? nej?

Uttan sa...

Stackars Johan.....Nu måste Du ta hand om honom riktigt mycket!!!!
Ge honom en kram från Svärmor men akta tummen.

Puss & Kram!

Rosie sa...

Fy bubblan jag DÖÖÖR va ont aj aj

annica sa...

ajj! stackarn!