torsdag 19 november 2009

Muffins!

På eftermiddagen idag bakade William muffins. Vi var och handlade på Ica efter dagis och det han valde att ha i muffinsarna var jordgubbar och choklad.



Han är så duktig att baka och gör det mesta själv med lite hjälp.



Lillasyster vílle ju också gärna vara med.
 
Det blir mycket bus när hon är med.

Hon ville gärna stoppa fingrarna i smeten och smaka.

Så här fina blev muffinsen, tyvärr åkte dem ut lite men goda blev dem.
Morfar var hit på eftermiddagen och provsmakade och det slank ner några stycken i hans mage och Williams med förstås ;)


Sen har jag gjort lite dekorationer på köksbordet. Jag köpte en glaslykta för värmeljus på "blomsterverkstan" i Sala igår när jag och mamma var dit. I den har jag lagt kanelstänger, torkad citron och stjärnanis.

Alla fina prydnadspumpor som jag fått av mamma, från hennes land.

En nyduschad Ebba!
Nu är det dags för sängen snart.
Imorgon ska William få den 2:a dosen av vaccinationen och sen ska han på "Inndebandy" som han säger :)

1 kommentar:

Uttan sa...

Så fina bilder.
Ja man undrar om lilla William blir bilmekaniker eller bagare?
Gott ser det ut.

Lilla Ebba bus det bara glittrar i hennes ögon.
Hoppas allt går bra idag med sprutan.
Sköt om Er!
Puss & Kram!