tisdag 3 november 2009

Olyckan har varit framme...

Det är inte bara pappa Johan som har otur i familjen.
Idag 1 timme innan jag skulle hämta William från dagis ringde dem och sa att han ramlat från en stol och blödde från läppen och kanske skulle behöva åka till en tandläkare.
Jag kastade mig i bilen och möttes av en gråtandes och blödandes liten kille. Stackarn.
Han hade ramlat ner från en stol och slagit i tänderna och hade att sår i läppen.
Tänderna var lite lösa och satt annorlunda mot vad dem brukar göra :(
Så vi var ner till tandläkaren och dem kollade och tydligen satt 3 tänder lite löst och han har bitit sig rejält i läppen från utsidan och insidan. Dem gör inget åt det utan hoppas att tänderna ska fixeras igen annars kanske dem ramlar ut. Jag ska hålla rent och ge alvedon om det behövs och skonsam mat som han inte behöver tugga.
Vi ska dit om en vecka och kolla hur det ser ut.
Vad jag ska hitta på för mat åt honom ikväll vet jag inte för han har så ont i munnen, stackars mammas pojke.

7 kommentarer:

Annika sa...

Ååh vad jobbigt:( Usch vad man lider med dem när dem gör illa sig! Stackars liten! Hoppas det blir bra fort nu!

Unknown sa...

Stackars lilla W!!! Nu får han oxå lov att äta soppa:-)
Hälsa honom så gott.Kramis

Uttan sa...

Stackars Mormors Willman!
Han kan ju kanske äta
glass i allfall ;)
Sköt om er nu!!!
Puss & Kram!

Pernilla sa...

stackarn då., Inte kul när de slår i tänder och mun, Linus har gjort det 3 eller om det till och med är 4 gånger. han fick dra ut en tand tillslut för den var förstörd.
Hoppas det snart känns bättre för W.
kramar

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Tack snälla ni för kommentarerna, Stackarn kan inte äta någonting fick suga i sig yougurt+vatten i sugrör :(

Annica sa...

Aww, plutten!!! Vad jobbigt!
Hoppas det läker snabbt!!!
Du kan inte mixa maten då eller ge barnmat? Den är ju "lättuggad" även frän 1år...??
kram

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Annica: ja det borde ju funka, han dricker ur sugrör och jag gör små bitar.
Kram