söndag 28 mars 2010

Örebro!

Jag och min kära sambo har verkligen haft det så bra dem här dagarna i Örebro :)
På torsdagen checkade vi in på hotellet åt kinesisk buffè på nåt ställe som heter "Muren"
Sen var vi ju på Cirkus Möller på Konserthuset å det var så bra.
Guuud va vi skrattade dem är ju bara såå roliga, Måns, Sean Banan med flera.
Blir det nåt sånt igen så har vi sagt att vi ska gå på det igen för det var en riktig höjdare å innan dess får vi hoppas att det kommer på fredagkvällarna igen.
På Lördagen gick vi på stan och det blev en hel del inhandlat både till mig, Johan och barnen.
Johan hade verkligen spenderingsbyxorna på, han köpte en hel del kläder till sig själv å det var längesen han gjorde det senast.
Han avskyr att köpa kläder men nu gick det bra så då var det lika bra att smida mens järnet var varmt om man säger så.
Varsin vårjacka blev det till barnen också.
Den här(Kappahl) till William .
och den här(didriksson) till Ebba (ljusrosa+grå)
Även jag hittade en vårjacka en grå för Johan tyckte att jag skulle ha en ljus jacka den här gången :)
-Nu köper du inte en svart jacka till...Så jag löd honom ;)
På kvällen åt vi på en grekisk restaurang "Hellas" där vi åt någon inbakad ost till förrätt Mmmmm, och Tzatziki till det.
Huvudrätten var en grillmix med kyckling,fläskfilè, färsspett, lamm och klyftpotatis och givetvis så blev det grekiskt vin till.

Gissa om vi var mätta när vi gick ut därifrån :)
När vi kom ut i friska luften skojade jag å sa, vi kanske skulle gå på bio??
Så det gjorde vi...
Det blev "Farsan" Av Josef Fares,
Den var sådär, Jag har lika gärna kunnat skippa att se den men den hade sina poänger och charm.
Sen var det lördag och dags för hemgång å tro det eller ej men jag har faktiskt kunnat vara borta längre. Jättekonstigt för att vara mig eftersom jag alltid brukar ha sån ångest när jag är ifrån barnen men det har gått superbra.
Å barnen har haft det jättebra med sin farmor.
William hade snickrat ihop en jättefin träbil uppe i Jannes snickarverkstad så han var så stolt när han visade den.
´
Lilla Ebba hade minnsan sovit bägge nätterna i sin säng, är det inte konstigt???
När vi är hemma ska hon upp och ligga emellan oss men när vi har barnvakt då sover hon minnsan i sin säng heeela natten.
Ja man blir förvånad.
Det var skönt att komma hem till 2 glada och kramiga barn igår men vi har haft det så mysigt.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en riktig välbehövlig helg!
Tror jag skulle behöva ladda batterierna på precis samma sätt.
I dag är det min tur att vabba.
Tuvis har hostat och rosslat ett tag nu så hon får vara hemma ett par dagar så får vi se om det ger sig.
Ha en bra vecka!Kramis

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Låter som ni har haft det helt undebart=). Skönt att få komma hemmifrån ibland=). Ha en bra dag

Anonym sa...

Åhh!!! Vilken underbar tripp!!! Inte ett dug avis ;-)
kramis!!!

Uttan sa...

Vilka toppen dagar Ni fick.Så skönt för Er.
Och det är skönt när barnen varit duktiga och sovit i sina sängar...även Ebbis.

Williams bil e super cool ;o)

Puss & Kram!