lördag 25 juli 2009

Lite 1-årsfirande!

Det är dan före Ebbas 1-årsdag men den har redan börjat firas :)
Idag på förmiddagen har jag bakat, bakat, bakat å bakat.
På eftermiddagen kom barnens morfar, Bitte, min faster, min farmor och barnens farfar hit och firade lite. Vi åt lite mat och efter det tårta.

Av Morfar och Bitte fick Ebba bla en giraff som man kunde dra efter sig i ett snöre.

Ebba provade den på en gång :)

Av min faster med familj fick hon ett träningsset med kepa, mysbyxa, huvtröja och t-shirt i märket SOC.
Ebba provade kepan på en gång som satt perfekt.

En fin påse fick hon med.


Tårtan!
Marängtårta med grädde, hallon och hackad vit choklad
William kom fram till mig och viskade när jag ställt fram tårtan.
-men mamma ska det inte va ett ljus också.
Jo självklart ska det va det. Han fick tända ljuset och hjälpa lillasyster att blåsa ut det.

När han gjort det kom han fram till mig igen och sa.
-mamma ska vi inte sjunga grattissången också?
Tur han håller ordning här hemma :)

Min farmor och Ebba.


Ebba såg fundersam ut när vi sjöng ja må hon leva.

Ebba & Pappa <3
Imorgon är den stora 1-årsdagen och då blir det ännu mera fira.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis stora tjejen som fyller 1 år i dag. Hipp hipp hurra - vi kommer och grattar en annan dag (snyft). Kramar

annica sa...

Grattis Ebba på 1års dagen!!!
Hoppas ni får en bra dag idag nu med massa gottis och bus! =)

Pernilla sa...

grattis till 1-åringen.
hoppas födelsedagen vart bra.

Kramar

Vickan sa...

Grattis på 1 årsdagen!

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Tack så mycket allihop för gratulationerna!!!