tisdag 9 juni 2009

Bebis och mormorsbesök.

Idag har William varit på dagis och jag, Ebba och min vän Marie har varit och hälsat på en arbetskamrat till oss som fick en liten pojke för 3 veckor sen.

Ebba spexade på som vanligt.

Hon är överallt nu och det är inte lätt att åka hem till folk som inte har barnanpassat, allt är spännande om man är en nyfiken snart 1-årig Ebbis.

Marie höll i henne så hon fick gå lite :)
Hon blir modigare och modigare och släpper och står helt själv men har ännu inte tagit nåt steg utan stöd, men det kommer.

När vi varit i Färnbo åkte vi hem och åt lunch och sen åkte vi till frissan för Ebbas första klippning :) Me på Salong Hår säger att man ska klippa bort bebishåret för då blir håret finare och tjockare sen och det har stämt på William iallafall tycker jag.
Det var inte lätt att klippa henne för hon satt ju inte direkt still med huvudet. Men nu är iallafall bebisfjunet borta :)
På eftermiddagen och kvällen har vi haft mormorsbesök. Det var supertrevligt. Vi hade turen att få goda bullar av henne.

Här är ett hjärta som jag köpt på perfect home det sitter på den inglasade altanen.

Måste visa min fina pelargon som jag köpte på Mergölen. Den är så fin och står på altanen.

Nej nu ska jag kika runt lite här och sen är det dags för sängen.


Natti natt!

2 kommentarer:

Uttan sa...

Tack för i dag!
Kunde inte låta bli att sätta in en bild på din fantastiska pelargon på min blogg den är sååå fin.
Natt i natt!

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Tack själv lilla mamma!
Puss å kram