måndag 18 maj 2009

Bakning igen!


Efter ett trevligt besök hos Yvonne och Tuva-Li var det dags att hämta storebror han var jätteglad när jag kom och frågade som vanligt
William - vad ska vi göra idag då mamma?"
Jag -Jag tänkte att vi skulle baka, vill du det?
William -ja det vill jag men jag vill inte ha i badarber(rabarber menade han ju förstås)
jag lovade honom att han skulle få slippa badarberna :) det blev en gammal hederlig sockerkaka. Han är jätteduktig att baka och en riktig hjälpreda.
När vi kommit hem från dagis ringde han sin farmor och bjöd hit henne på fika och det tackade hon inte nej till. Men hon fick jobba för kakan för han ville ha hjälp att städa sitt rum och sen hjälp med att snickra :)
Nu sover bägge barnen+Johan i fåtöljen, stackarn gick upp före 4 imorse. Själv så fick jag ju sovmorgon ända till 6.
Trevlig kväll på er!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad vi bakar...kanske är det ett bageri vi ska öppna :-)

ella_081 sa...

Ja det kan ni ju öppna, det finns julite tomma lokaler i byn ;)

Katta & Doriz sa...

Men badarber som är så gott....
Gullig unge den där!