tisdag 12 maj 2009

En superpigg Ebbis!

Ja undrar vad som hänt med lilla Ebba ikväll??? hon har precis somnat och har varit sååå busig ikväll. Hon ställer sig mot allt nu tom Williams "skateford". Men nu har jag iallafall lyckats få henne att somna.
Idag har William haft dagis å jag och Ebba har varit till Yvonne och Tuva-Li. Det var som vanligt trevligt. Fick god mat och gott fika och sen tog vi en promenad. Det var inga varma vindar som blåste. Jag hade även turen att få rabarber med mig hem.
Efter det hämtade vi storebror och brände hem till Högfors där jag och William gjorde en rabarberpaj. Men William tyckte att vi kunde lämna tillbaka rabarberna till Yvonne för det var ju så sura :)
När precis pajen blivit klar stoppade jag in barnen i bilen igen och åkte till Johan i garaget med barnen. Han tog hand om dem medans jag var till Lagunen för att fixa till brynen. Men innan jag åkte så hann vi fika med paj och vaniljsås och det var jättegott.
Barnens farfar var där också å fick smaka paj och Ebba flirtade hej vilt med honom och charmade honom totalt. Hon är för go :) William hade fullt upp med att meka däruppe.
Han kom in i fikarummet och var helt vit på hela ryggen och kepan.
Jag sa- men William vad har du gjort
William - men jag har ju mekat mamma, med min gula bil.
William hissar upp hans bil med domkraften och ligger under och mekar precis som hans pappa gör :) Gulligt va?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanhända smittade Tuvis Ebba i går...med alla fasoner hon höll på med. Här fick vi gå upp klockan 7...och jag är inte direkt färdigsoven då. Så William ville reklamera rabarbern???
Ha en bra onsdag!!! Kram

annica sa...

hihi! ja, det var gulligt! =)

mumsigt med rabarberpaj med! var det säsongspremiär?! =)